Sekiranya anda berminat utk merasa kek saya, bolehlah hubungi saya...

Wednesday, August 24, 2011

Mohd Aryan Khalish....

Salam semua....
Huhu.. lama betul aku tak hupdet blog. La ni baru ada kesempatan nak buat. Lepas bersalin langsung tak dpt nk n3 crita baru. Yelah kat umah mana ada laptop. Harap guna komputer org je... Sian aku. Bila dah naik keje baru dpt hupdet. Ok, ni kita nk crita....
Tanggal 22/6 pukul 5 ptg lahirlah insan yang aku kandung selama sembilan bulan tu.(perghh..berbunge ayat) 21hb aku keje lagi mlmnye.Pukul 7 pagi esoknye aku dah kluar tanda ckit, tapi tak sakit lagi.
Balik keje dgn tak mandi, tak mkn, tak tido aku pegilah spital seremban. Aku nak check je klu pintu dah bukak. Aku agak2 mungkin dh bukak 2cm. Bila sampai turn aku dlm pukul 1:30 doktor check rupanye pintu dh buka 4cm. Dia kata aku kena masuk laber room terus. Tekejut jgk aku. Yelah walau dh nk masuk anak 3 takut jgk beb.. Pukul 2 aku masuk bilik besalin, diaorg check jantung baby. Bila pintu dh bukak 6cm aku masih tak sakit sgt lg. Doc pun hairan jgk tgk aku relek je.. Buleh lagi senyum2.. Bila doc pecahkan air ketuban dlm pukul 3:45 baru aku rasa sakit. Diaorg suruh aku push.Sempat lagi aku gelak2 sbb aku  nie nafas pendek lepas tu tak reti nk push panjang2.. Doc pun bisinglah kat aku. Org lain muka herot2 tahan sakit aku sempat lagi nak gelak2.. Yelah, takkan aku nak jerit2 nangis pulak. Husben tak masuk teman aku besalin sbb dia takut.. Ngelat dia.. Lepas berhempas pulas tepat jam 5 keluarlah seorang bby boy. Berat 3.65kg Alhamdulillah... Dapat jgk aku baby  lelaki dan aku namakan dia MOHD ARYAN KHALISH...
Khalish selapas 12jam dilahirkan.. Mulut ngan dagu sebijik mcm suami.
 Aku pantang kat kg. Mak baru aku jaga.. hehe.. Best dia jaga aku. Semua dah siap sedia dibuatnye.. Dia pun pandai urut org besalin. So senanglah aku.. Dia jaga aku mcm anak dia sendirik.. 2 minggu jgk aku dok sana. Khalish pun alhamdulillah anak yg baik. Tak byk ragam.. Baik je dia.. Kuning  takde. Besalin pun senang.. Mungkin hikmah aku bejalan jauh hari2 dari paking nk ke terminal lcct tu utk dtg keje.. 15 minit u aku jln.. Sampai bengkak2 kaki.. Aku gagahkan jgk dtg keje bwk sendiri keta..  Tu yang pintu rahim bukak terus smpai 4cm walaupun tak sakit..
Khalish berusia 3 hari..
Hero malaya... hehe


Khalish dan Kak ngah..

Khalish dah 2 bulan skarang..
Sekejap je dah hbs cuti bersalin. Dah naik keje balik.. Rasa sedih pulak nk tinggalkan si kecik ni. Mak aku nak jaga dia, tapi aku masih fikirkan lagi.. Tgklah nanti mcm mana..
 

No comments:

Post a Comment